HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Zebratorta (special edition)

2010.02.12. 20:02 bot@nicro@d

Ez a csíkos torta volt a 2008-as nyár sláger sütije nálam; többször is megsütöttem a másik kedvenccel, a rebarbarás pitével felváltva.
Ennek a változatnak a következő a története: régi dublini lakótársaim közül Gábornak készült a születésnapjára 2008. augusztus 19-én, és azért épp naranccsal, mert egy másik lakótársam, Luiz, akkoriban állandóan egy bizonyos brazil narancsos sütit emlegetett, amit a hazájában mindenki ismer és szeret. Így a langyos vizet lecseréltem szobahőmérsékletű 100% narancslére, belereszeltem egy narancs héját, és az amúgy tömörebb kakaós részt leheletnyi brandy-vel lazítottam.
 
Hozzávalók:
375 g liszt,
250 ml étolaj,
125 ml narancslé,
1 cs vaníliás cukor,
250 g porcukor,
5 tojás,
1 cs sütőpor,
2 ek kakaópor,
1 narancs reszelt héja,
½ ek brandy.
 
Fogok, kivajazok egy 28 cm átmérőjű kapcsos tortaformát, aztán az alját kibélelem sütőpapírral. A sütőt 180°C-ra előmelegítem.
Először elkészítem az alapmasszát. A tojások sárgáját habosra keverem a porcukorral és a vaníliás cukorral. Hozzáadom a narancslevet, majd az étolajat kanalanként, közben folyamatosan keverem tovább. Ezt követően adagolom a sütőporral átszitált lisztet, szintén kanalanként. Addig dolgozok vele, míg szép homogén masszát kapok. Végül gyors, határozott mozdulatokkal összevegyítem a keményre vert tojásfehérje habbal. Ez kész is!
Következő lépésben két egyenlő részre osztom az alapot. Az egyikbe belereszelem egy narancs héját (előtte alaposan megmosom, szárítom kívülről a gyümölcsöt). A másikba csomómentesen elkeverem a kakaóport, és hozzáadom a brandy-t is.
A fentiek szerint elkészült két masszából elkezdem „felépíteni” a tortát: a forma aljára elsőként két evőkanál világos massza kerül, majd ennek a tetejére két evőkanál sötét. Azt így folytatom, míg van a tésztából. A lényeg: mindig az előző tetejére! És TILOS a tortaformát rázogatni, vagy más módon macerálni a tésztát! Elterül az magától, s ennek folytán adja majd ki a zebramintaszerű rajzolatot.
Az előmelegített sütőben 40-50 perc alatt készre sül. A sütési idő vége felé érdemes tűpróbával ellenőrizni, kész-e már.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A képen látható tortára mázat is tettem anno. Viszont ezzel bajban vagyok most egy kicsit… Double cream-et használtam fel hozzá, ami a nálunk forgalomban levő tejszíneknél sűrűbb állagú. Nem sokkal, így talán a mennyiség csökkentésével elérhető ugyanaz az eredmény. Amúgy a máz receptje pofonegyszerű: 150 ml double cream-et forrásig melegítünk egy kislábosban, akkor félre húzzuk a tűzről, és beledobunk 150 g apróra tört keserűcsokit, valamint hozzáöntünk 1 ek narancslevet. Hagyjuk a csokit teljesen felolvadni, közben néha megkeverjük. Ha kihűlt és kenhető, bevonjuk vele a torta tetejét, oldalait.

Szólj hozzá!

Címkék: zebratorta

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr181918756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása