HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Málnás charlotte

2011.06.30. 12:49 bot@nicro@d

A charlotte – torta is már régóta szerepel a képzeletbeli Eztelkellkészíteni – listámon. Az egyik volt kolléganőm hozott mindig ilyet a névnapjára. Egy alkalommal elkértem a receptet, ami azóta – természetesen – elveszett, így improvizáltam. Most én is névnapozás okán készítettem el: Lászlót és Leventét ünnepeltünk a hétvégén.

 
Elsőre nem is lett rossz, de nekem a túró – mascarpone társítás már kicsit sok a jóból, ezért legközelebb valami könnyedebb tölteléket fogok gyártani. Mondjuk túrós – joghurtosat vagy tejszínes – joghurtosat.
Piskótatésztát készíteni borzasztóan egyszerű. Gyerekként rengetegszer végignéztem, ahogy Mamám vagy Anyukám piskótát süt gyümölcstortához. Ennek ellenére nekem csak hosszas kísérletezés és sok kidobott bodag után sikerült az első jót megsütnöm. Azóta mindig a lent leírtak szerint járok el, és ezzel az eljárással idáig még nem rontottam.
 
Hozzávalók (a piskótához):
6 tojás,
120 g liszt,
120 g cukor,
Málnalekvár.
 
A töltelékhez:
500 g friss málna,
500 g túró,
500 g mascarpone,
2 cs. Dr. Oetker Zselatin-fix,
4 ek cukor,
1 cs. vaníliáscukor,
Fél citrom reszelt héja.
 
A piskótához előbb félkemény habbá verem a hat tojás fehérjét. Belemérem a cukrot, és ezzel együtt verem tovább teljesen keményre. Eztán egyenként beleejtem a tojássárgákat; még mindig keverem a habverővel. Végül hozzászitálom a lisztet. Ezzel is alaposan elkeverem.
Egy gáztepsit kibélelek sütőpapírral, és 155°C-ra előmelegített sütőben megsütöm a tésztamasszát. Sütés közben a sütőajtó fakanállal van kitámasztva. Cirka 20 perc alatt kész.
Sütőből kivéve a zsírpapírt eltávolítom, és nedves konyharuha segítségével feltekerem a tésztát. Így hagyom felhasználásig.
A töltelékhez a málnát megmostam, lecsepegtettem, félre tettem, míg a túrót és mascarpone-t összedolgoztam.
A túrót egy nagy tálba tettem, ráreszeltem a citromhéjat, és egy percig kevertem robotgéppel. Eztán hozzáöntöttem a zselatin-fixet, és további 1-2 percig kevertem. Majd a vaníliáscukrot és a kristálycukrot is belekanalaztam, és az egészet együtt még pár percig kevertem. A gépre innen már nem volt szükség, mert a mascarpone ellágyul, ha géppel esünk neki. Tehát a mascarpone-t egy spatulával összedolgoztam a túróval. Utoljára e lehető legóvatosabban a málnát is belekevertem a töltelékbe.
A piskótatésztát kigöngyöltem, megkentem málnalekvárral, és visszatekertem. Jó éles késsel vékonyan felszeleteltem. A lekváros piskótacsigákkal kiraktam egy előzőleg folpackkal bélelt leveses tálat. A krémet gyors, óvatos mozdulatokkal a közepébe simítottam, ügyelve arra, hogy a málna ne rongálódjon, de krémmentes hézagok se maradjanak. A tetejét is beborítottam a lekváros piskótával.
Két órahosszat pihentettem hűtőben. Ezalatt a krém megkötött; miután kiborítottam egy nagy lapostányérra könnyen lehetett szeletelni.

Mire ezt a sok mindent begépeltem, kitaláltam, hogy a következő charlotte-om tejszínes-joghurtos-ribizlis lesz... egyszer... :)

Szólj hozzá!

Címkék: málnás charlotte

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr173190408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása