HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

• nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Házi petrezselyempesztóval töltött sült pisztráng

2011.04.29. 22:46 bot@nicro@d

Hol másutt ismerkedhettünk volna meg a sült pisztránggal, mint a Szalajka-völgyében?!
Tavaly - gyermekvárás közepette - csak egy gyors és minimál vakációt engedélyeztünk magunk Pünkösdkor. Úgy terveztük, keresztül-kasul bejárjuk a Bükköt, de az árvíz közbeszólt. Így Szilvásváradra és Egerre korlátoztuk a helyszíneket. Nem bántuk meg!
Tartalmas három napunk volt kisvonatozással, sok sétával, egri várnézéssel, és természetesen Szépasszony-völgyi kitérővel.
Mi, akik előtte megrekedtünk a paprikás lisztben sült hekk szintjén, mindenképp ki akartuk próbálni a pisztrángot. Megtettük, és jelentős változást hozott az életünkbe :) Azóta több halat fogyasztunk. És én magam is veszem a bátorságot, hogy elkészítsem.
Nagy lökést ad a halas projekteknek, hogy a kecskeméti Metro halpulttal rukkolt elő a közel múltban. Friss és szép halacskákat árulnak, nagy választékban. A pisztrángjuk például HAZAI (!), és nem mellékesen olcsóbb, mint a fagyasztott. És meg is van tisztítva, ami külön jó, mert nem kell otthon bajlódni a zsigereléssel...
Ennek a receptnek az alapja egy francia szakácskönyvből származik (amit Öcsém hozott nekem Párizsból, dacolva a súlykorlátozással a repülőgépen). Viszont az eredetiben többféle zöldfűszert tömtek a hal hasába - naná, hisz franciák! Én most a saját, butított verziómat osztom meg:

Hozzávalók (2 főre):
vaj,
száraz fehérbor,
liszt.

Borzasztóan egyszerűen, és gyorsan elkészíthető!
A halakkal nincs semmi teendő, mert tisztítottak. Legfeljebb egy gyors mosás hidegvízzel. Én nem szoktam beirdalni.
A pesztóhoz a petrezselymet megmosom, megszárogatom, aztán kissé felaprítom. A fokhagymát is megpucolom, a gerezdeket elfelezem. Az egészet beleteszem a kézi mixer aprítójába, hozzáadom a kakukkfüvet, belereszelem a citrom héját, sózom és borsozom, valamint felöntöm kevés olivaolajjal. Összezúzom, kóstolok. Az a jó, ha olyan majdnemkenhető állagú lesz, így ha szükséges mehet még bele olivaolaj.
Valami leírhatatlanul durván jó ez a szósz! Már akkor tudni lehet, hogy fantasztikus dologgal állunk szemben, amikor az aprító tetejét leemeljük:) De most kicsit tegyük félre, és vissza a halakhoz!
A pisztángokat enyhén megsózom kívülről, aztán lisztben megforgatom. Közben kevéske vajat olvasztok kistepsiben (azért abban, mert nincs akkora serpenyőm, amibe beleférnének ezek a jószágok). Eztán a pesztóval megtöltöm a pisztángok hasüregét, óvatosan a lisztezés miatt.
Beleteszem mindkettőt a tepsibe, 8-10 percig sütöm mindkét oldalukat kb. 200 fokon, előmelegített sütőben. Ezt követően még további 5-5 percig sütöm őket és közben lehelletnyi fehérborral meglocsolom az oldalaikat. A borral öntözés persze el is hagyható.
Köretként - szerintem - mindeképp valami krumplis dolog ajánlható, például krokett, bár az kissé száraz, így gombaszósz-kíséretet kíván. Vagy fogyaszthatunk hozzá serpenyőben sült petrezselymes-fokhagymás krumplilepényt.

A pesztó igen intenzív ízű; sülés közben jól átjárja a pisztráng puha húsát.

Szólj hozzá!

Címkék: pisztráng

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.