HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

A Pucér Szakács a konyhámban járt

2011.06.03. 14:29 bot@nicro@d

Persze, Jamie Oliver-ről van szó, és az Ő egyik receptjéről, ami régóta dédelgetett álmom. Ez nem más, mint húsgolyók paradicsomos szószban, spagetti tésztával tálalva. Az egyébként teljesen véletlen, hogy Jamie receptje alapján készült; egyszerűen csak ez a könyv akadt legelőször a kezembe, és láss csodát! Pont volt egy húsgombócos recept a 137. oldalon!

Vonzalmam a paradicsomos húsgombócos spagettihez a Hancock című, Will Smith film megnézése után támadt. Az egyik jelenetben a szintén szuper képességekkel rendelkező hősnő tett ilyen étket az asztalra. Vágyam beteljesítése potom 4 évet váratott magára, de már nem bánom! Meg kell.ett érnem erre a feladatra, és úgy látszik, az Univerzum erői a mai napot jelölték ki eme tett számára :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hozzávalók (az eredeti Jamie Oliver recept)
1 kg darált hús,
2 szelet kenyér,
2 csapott ek oregánó,
½ tk rómaikömény-mag, törve,
Kicsi szárított csilipaprika, törve,
1 ek friss rozmaring, aprított,
1 tojás sárgája,
Só, frissen őrölt bors,
4 ek olivaolaj,
1 fej vöröshagyma, aprított,
1 gerezd fokhagyma, aprított,
1 csapott ek dijoni mustár.
 
Paradicsomszósz
800 ml sűrű paradicsomlé,
1 tk oregánó,
1 tk bazsalikom,
1 tk majoránna,
3 babérlevél,
Kevés szárított, zúzott csilipaprika,
1 ek balzsamecet,
1 ek barnacukor,
Só, bors,
3 gerezd fokhagyma,
Pár ek olivaolaj.
 
Kezdjük a gombócokkal! Még reggel, frissiben, begyúrtam a masszát. Ez igazán egyszerű volt, hisz csak sorba bele kell dobálni a hozzávalókat egy nagy tálba, és pusztakézzel addig dögönyözni őket, míg szépen elkeverednek. Délig a hűtőben várakozott a kész pép.
(Annyit változtattam a recepten, hogy kenyér híján zsemlemorzsát használtam, még hozzá 4-5 csapott evőkanálnyit.)
 
Délben rákerült a sor a paradicsomszószra. Ez alkalommal szárított fűszernövényeket használtam, így az előkészületek nem igényeltek hosszú időt. Csupán a fokhagymát kellett megpucolni és összezúzni.
Felhevítettem pár evőkanálnyi nem – extraszűz olivaolajat egy lábasban, rádobtam a fokhagymát, és hagytam kicsit pirulni. Mielőtt azonban barnulni kezdett volna, hozzákanalaztam a zöldeket: oregánót, bazsalikomot, majorannát, csilit. Kettőt kevertem az egészen, és felöntöttem a paradicsomlével. Eztán belekerültek a babérlevelek, valamint sóztam – borsoztam. Hagytam kissé felforrni, és amikor az első iszapvulkánra emlékeztető bugyborékok megjelentek, hozzáadtam az ecetet és a cukrot is. Ezt követően még 10-15 percig kislángon pöfögött és sűrűsödött a mártás.
 
Míg a szósz fődögélt, apró gombóckákat formáztam, amiket aztán mindkét oldalukon 2-2 percig hirtelen kisütöttem olajban. A serpenyőből egy tűzálló tálba rakosgattam a húsgolyókat viszonylag szorosan egymás mellé, és amikor mind benne volt, nyakon öntöttem a paradicsommártással.
 
200°C-ra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. A sütési idő utolsó 10 percében kifőztem a spagetti tésztát al dente-re.

 

A recept megtalálható Jamie Oliver: A pucér szakács című könyvében (megjelent 2002-ben, a Park Könyvkiadó gondozásában). 

Szólj hozzá!

Címkék: olaszos tészták húsgombócos spagetti

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr703018860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása