HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

A veganap

2011.06.17. 07:39 bot@nicro@d

Azt szeretem a júniusban, hogy ilyenkor már sokféle hazai zöldséget – gyümölcsöt lehet kapni a piacon. Van már paradicsom, paprika, kovászolnivaló uborka, spárga, sóska, spenót, rebarbara; érik a cseresznye, a meggy, ribizli és málna, és lassacskán a sárgabarack is. Ez a sok friss, értékes vitamin üdítően hat a szervezetre a téli nélkülözés után.

Tegnap reggel kimentünk Bubussal a piacra, jól felpakoltunk zöldekkel, így ma veganapunk lesz: ebédre spenótos gnocchit készítek, vacsorára sült spárgát paradicsommal, fekete olajbogyóval és grillezett sajttal.
 
Spenótos gnocchi parmezánnal
 
Az igazat megvallva nem vagyok oda a spenót- vagy sóskapucolásért, de most félretettem minden ellenérzésemet és 1 órán át mostam és tépkedtem a levélkéket. Egy ilyen tortúra után gnocchit készíteni már nem volt kedvem, így egy 500g-os bolti csomagot főztem ki, ami szűkösen, de elég lett két személynek.
A gnocchiról 3 mondatban. Ez egy olasz tésztaféleség, amit nevezhetünk egyszerűen krumplinudlinak is, mert hát az. Egyszer voltam próbanapon egy olasz étteremben, és volt szerencsém megfigyelni, ahogy a séf egy villa segítségével kivágta és megformázta a nudlikat a kinyújtott tésztából. Lenyűgöző volt! Én kb. 10szer lassabban csinálom, mint Ő…
 
 
Hozzávalók:
Kb. 600 g friss spenót,
2 gerezd fokhagyma,
½ tk szárított bazsalikom,
½ tk szárított oregánó,
1 marék friss petrezselyemzöld,
1 marék friss mentalevél,
Só, bors,
100 ml 30%-os főzőtejszín,
Kb. 50 g vaj,
1 ek olivaolaj,
500 g gnocchi,
Parmezán.
 
A zöldfűszereket a fokhagymával, és az olivaolajjal összeturmixolom. Az így kapott pépet serpenyőben, olvasztott vajon enyhén megpirítom, de véletlenül sem hagyom megbarnulni. A megtisztított, lecsöpögtetett spenótleveleket mind ráhalmozom, és lassú tűzön megpárolom. Hozzávetőlegesen 10 perc párolás után hozzáöntöm a tejszínt, és ha szükséges, botmixerrel homogenizálom. Sózom, borsozom és hagyom egyet – kettőt rottyanni.
A spenót párolása közben ki lehet főzni a gnocchit: lobogó forró sós vízbe kell a nudlikat dobni, és ha feljönnek a víz felszínére, még 2-3 percig főzni őket.
[Mint ahogy a kép is mutatja, csaltam egy kicsit: az ebéd egyáltalán nem volt vega! Azuraméra bacont pirítottam, a sajátomra tonhalat (a bacon zsírjában)…]
 
Sült spárga paradicsommal, fekete olajbogyóval és grillezett sajttal
 
Minden tavasszal remegve várom a spárga – szezont. Főként a zöldspárgát szeretjük nagyon, de nagyon. Legtöbbször krémlevest készítek belőle, de előfordul csőben sütve köretként is az asztalunkon. Idén részben szakítottam a hagyományokkal, és új verziókat találtam ki spárgára. Így például felkerült pizzára, és spagettire is. Ez az idei favorit:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hozzávalók:
500 g friss zöldspárga,
5 szem paradicsom,
Jókora adag magozott fekete olajbogyó,
1-2 tk kakukkfű,
1 tk bazsalikom,
8-10 kicsi, de duci fokhagymagerezd,
Olivaolaj,
Balzsamecet,
Só,
200 g grillsajt (Soma Trade Kft.),
250 g spagetti tészta,
Parmezán,
Napon szárított paradicsom.
 
Ha a zöldspárga igazán friss, nem kell hámozni, csak megmosni, és a szárának az alsó részét letörni. Ezután elég elfelezni, nem kell apróra vagdalni (bár, ha valaki úgy szereti, darabolja!). A paradicsomokat nyolcba vágni, és a spárgával együtt egy közepes tepsiben elteríteni. A megpucolt fokhagymagerezdeket mindig egyben szoktam hagyni, mert imádom az édeskés, sült ízüket. Ezeket az olajbogyókkal a többi zöldség tetejére szórom. Az egészet meglocsolom olivaolajjal és balzsamecettel, végül behintem sóval és a fűszerekkel.
200°C-ra előmelegített sütőben – fedetlenül – 25-30 percig sütöm. Olykor megmozgatom, megforgatom, hogy mindenütt egyformán süljön.
A sülés vége felé kifőzőm a spagettit, valamint meggrillezem a sajtot. A kimondottan grillezésre szánt sajtban az a jó, hogy nem olvad fel, nem folyik el, hanem szépen megpirul. Ehhez kevés olajat kell hevíteni serpenyőben, és a sajtdarabokat mindkét oldalukon pár percig sütni.

Ha minden alkatrész elkészült, össze lehet illeszteni a művel: spagetti tésztára halmozni a sült zöldségeket, ezekre a grillezett sajtot, majd az egészet magszórni apróra vágott napon érlelt paradicsommal, és persze a parmezánnal sem szabad szűkmarkúan bánni.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszos tészták spenótos gnocchi sült spárga grillezett sajttal

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr893019395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása