HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Az új kedvencek (part 1.)

2012.03.10. 18:52 bot@nicro@d

Az utóbbi pár hónapban mesteri szintre fejlesztettem a blogom elhanyagolását. Ha méntséget keresnék, nem kellene hosszasan agyalnom... újra elkezdtem dolgozni. Gyermek, munka, óvónőképző - csak hogy a fő csapásvonalakat említsem. Önmagam szétaprózásában mindig is jó voltam, nem annyira az erőforrásaim okos megosztásában, így a blog a 134. helyre csúszott a rangsoron. Ettől függetlenül persze, sütögetek, olykor még kreatívkodni is van időm, de sajnos jóval kevesebb, mint igényelném.

Viszont vannak új kedvenceim. Természetesen sütemények :)

Az egyik egy püspökkenyér, amit karácsonyi bevezetése óta kb. 15ször készítettem el, ezt túlzás nélkül merem állítani. Halálosan pofonegyszerű, és lélegzetelállítóan finom. A recept a 2012-es Rama sütemenyes könyvből van (ez pdf formátumban bárki számára hozzáférhető a Rama Sütigyár honlapján). A tészta - aszalmány arányon javítottam kicsit, és általában csokimázzal kerül asztalra. A belevalók összetétele állandóan változik, attól függően, mi található a kamrában, de a dió az örök!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A másik újdonság egy túrós szelet. Nevezhetnénk cheese cake-nek is, akár. Nekem csak Ivett szelet (t.i. egy Ivett nevű hölgy a "receptgazda").

A tésztája a legjobb pitetészta, amivel valaha dolgoztam, a töltelék pedig csupa túró!

Hozzávalók:
225 g liszt,
125 g vaj*,
85 g porcukor,
1 tojássárga,
1 cs. vaníliás cukor,
50 g olvasztott vaj,
4 tojás, szétválasztva,
125 g kristálycukor,
500 g túró,
125 g tejszín,
1 ek búzakeményítő,
késhegynyi sütőpor,
1 marék mazsola.

A pitetésztához egy nagyobb tálba szitálom a lisztet, belekockázom a vajat*, és elmorzsolom. Eztán hozzáadom a cukrokat és a tojássárgát, és az egészet jól összedolgozom. Cipóvá gömbölyítem, és a töltelék elkészültéig hűtőben pihentetem.
A töltelékhez legelsőként szétválasztom a tojásokat. A fehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá verem (én a tésztából kimaradt fehérjét is a többihez teszem). A sárgáját a cukorral krémesre keverem, majd hozzáadom a túrót, és lassacskán a tejszínt is. A habverőre innentől nincs szükség. A megolvasztott. folyós vajat vékony sugárban, folytonos keverés mellett adom a töltelékhez. A keményítőt és a sütőport is beleteszem, majd óvatosan, nem összetörve, a fehérjehabbal elegyítem a masszát.
A tésztát kinyújtom, egy közepes méretű kipapirosozott tepsit kibélelek vele, a tölteléket egyenletesen rásimítom. 180°C-re előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsül. Akkor jó, ha a teteje aranybarna, de a közepe még kissé remegős, mint a sajttortáké.
 
*Megjegyzés: a margarintól alapvetően idegenkedek, viszont ez a tészta margarinnal készítve sokkal kezelhetőbb, mint vajjal. Nem mellesleg a püspökkenyér is margarinos. Érdekesség: a margarint a hangyák messziről elkerülik (tapasztaltam), a margarinnal készült sütit, már nem hagyják érintetlenül :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: püspökkenyér túrós szelet

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr904090867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása