HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Lasagne - távirati stílusban

2010.04.16. 22:29 bot@nicro@d

Akkortájt ismertem meg a lasagne-t, amikor a Páromat is. Az elsőt, amihez szerencsém volt, nagybátyjának felesége készítette, aki nem mellékesen kiválóan főz. Sehol máshol nem ettem annyira finom vadhúsból vagy tengergyümölcsiből főtt/sült ételeket, amilyenek náluk szoktunk!

Mára én is elég profi lettem lasagne – gyártásban; minden jön csuklóból. És az elmúlt évek alatt sikerült a családommal is megszerettetni. Olyannyira, hogy nem rég Kisöcsém elkérte a receptet… Neki írtam le így:
 
Hozzávalók:
A raguhoz: 1 kis fej hagyma, 4 gerezd fokhagyma, 50 dkg darált hús, 7,5 dl sűrű paradicsomlé, só, bors, oregano, bazsalikom, petrezselyem.
A besamelmártáshoz: 4 dl tej, 4 dkg vaj, 4 dkg liszt, só, bors, szerecsendió.
Tészta, sansa olivaolaj.
Sajt a tetejére.
1.      A ragu elkészítéséhez:
a)      hagymákat (vörös- és fokhagyma) megpucolni és nagyon apróra vágni,
b)      egyik serpenyőben kevés olivaolajat forrósítani, hagymákat rajta üvegesre párolni,
c)      hozzáadni a darált húst,
d)      párolni, fűszerezni,
e)      hozzáönteni a paradicsomlevet, alacsony hőfokon főzni, míg elkezd sűrűsödni,
f)       kóstolni, utófűszerezni, ha kell.
2.      Besamelmártás:
a)      míg a ragu a paradicsommal lassan „pöszörkél” , a kicsi kerek nyeles Tefal-ban a tejet óvatosan felforralni,
b)      hozzáadni a vajat, keverni (keveréshez használd az a kézi habverőt a falon lógó 4 közül, amelyik nem hasonlít a másik 3-ra),
c)      ha felolvadt, hozzáadni a lisztet, innentől folytonosan keverni, mert atomgyorsan besűrűsödik (!!!),
d)      fűszerezni, kicsit rotyogni hagyni, elzárni, tűzről levenni.
3.      Ha a ragu is kész, félre tenni.
4.      Helyére nagy lábos, vízzel, a tészta kifőzéséhez, nyélgázon.
a)      vizet megvárni, h gyöngyözve forrjon, 2 ek olajat és egy mérő sót tenni bele,
b)      tésztalapokat négyesével kifőzni,
5.      Tűzállóedényt/ szögletes jénait kicsi olajjal kikenni.
6.      Összeállítás: tészta – besamel – ragu – tészta – besamel – ragu – tészta – végül a tetejét besamellel megkenni – reszelt sajt (tehát a besamelt 3 részre osztani, ragut 2 részre).
7.      Sütőt 200 fokra felkapcsol, lasagne-t betenni, 25-30 percet sütni.
8.      Sülés közben vizsgálni, szép aranybarna-e a teteje (esetleg kicsit grill fokozatra kapcsolni.).
Ennyi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nekem jobban ízlett annál, mintha magam sütöttem volna, talán azért, mert nem én álltam a tűzhely mellett másfél órahosszat. :)
Amúgy ha nagyon házias akarok lenni, a tésztát is magam gyúrom. De ha épp nem, akkor a nagyáruházakban kapható hűtött, friss lasagne-tséztát szoktam venni.

Szólj hozzá!

Címkék: lasagne olaszos tészták

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr81928125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása