HTML

Botanic Road

Bár a cím másra utal, tűzhelytitkaimat készülök itt feltárni. Nem vagyok hivatásos szakács, csupán lelkes amatőr, aki a környezete megelégedésére alkot.

Gasztrobloggerek, akik hatással vannak rám

Utolsó kommentek

  • nem adok: Ág, azt üzenem a Zuradnak, hogy még vastagabb is lehetne a máz :), tőlem... Csodás volt, nyomtam h... (2011.01.24. 13:15) Mákos - citromos
  • Utolsó 20

Papa születésnapjára

2011.05.04. 15:27 bot@nicro@d

Múlt hét közepén kitaláltam, hogy Fekete-erdő tortát sütök a Papa szülijére. Erre Anyu felhívott hétfőn, hogy nem készítenék-e tiramisut Apának. Ezzel feladta a feladatot, mert nem akartam neki nemet mondani, de a tortát is úgy el akartam készíteni! Szeretek tortát sütni, annak ellenére is, hogy nem mindig úgy sikerülnek, ahogy kívánom. Fekete-erdő még soha nem készült nálam, pedig egy ideje már tervezem. De az az igazság, hogy egy izgága kilenchónapossal a talpam alatt (akinek nem elég a nagyszoba telis-tele játékokkal, ehelyett kikúszik a konyhába sütőajtót püfölni) féltem nekikezdeni.

A torta receptjét itt találtam. Maga a tészta sajnos nem sikerült tökéletesre, pedig mindenben követtem a leírást. Először is az enyém púpos lett, másrészt az alja sűrű, teteje meg szinte habos volt. Olyan volt, mintha a lisztes keverék leülepedett volna a tortaforma fenekére. Nem mondom, kicsit odavoltam a kudarc láttán, de összeraktam, és annyira nem is lett rossz. Inkább nagyon is jó lett!

Amiben eltértem Okostojás receptjétől az egy felől a meggypidung volt. Nem szeretek meggybefőttel főzni! Inkább telepakolom a fagyót a magozott változattal. Így a pudingot házi meggyszörpből készítettem, keményítővel, a megadott arányokat használva. A másik változtatást a külső habnál alkalmaztam. Kissé szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogy a tejszínhab kibírja huzamosabb ideig anélkül, hogy összeesne. Ezért inkább felfőztem 1 deci tejben 3 teáskanál zselatint, kihűtöttem, és a habba kevetem. Ezzel voltam be a tortát kívülről.

Nagy sikert aratott! Még Anyának is tetszett, pedig az ő tortaízlését nehéz eltalálni. Tavaly például nem is sikerült. Se a Sacher-torta, és egyik gyümölcsös tortám sem ízlett neki. Aztán amikor megkérdeztem, van-e egyáltalán, amit szeret (a puncs- és diótortán kívül), bevallotta, hogy az Oroszkrémtípusú tortákat. Hát a Fekete-erdő szerintem olyan. A mérhetetlen mennyiségű tejszínhab miatt legalábbis biztos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval annyira szerette a család, hogy a két hét múlva esedékes keresztelőre is készíthetek egyet. Remélem, akkor a tésztája is 100%-os lesz!

Ha lúd, hát legyen kövér! Lett tiramisu is, a jól bevált receptem szerint:

Hozzávalók:
4 egész tojás,
500 g mascarpone,
1/2 tk vaníliaesszencia, vagy 2 cs. vaníliás cukor,
4 ek cukor,
2 ek Amaretto,
200 ml erős fekete kávé,
nagyobb csomag babapiskóta,
kakaópor.

A tojások szétválasztásával, és a fehérje kemény habbá verésével kezdem. Eztán következik a sárgája, amihez hozzá kell adni a cukrot és vaníliát. Habverővel krémesre keverem. Adok hozzá egy evőkanál Amarettot, elkeverem. Az elektromos habverőt ezen a ponton el lehet tenni, és fakanálra vagy spatulára váltani. Az előbb szétválasztott tojásokat újra egyesítem; szép óvatosan, hogy össze ne törjön a fehérjehab. Ha ez megvolt, jöhet a mascarpone. Ezt is kis adagokban teszem a krémhez, és fakanállal vagy spatulával keverem. Habverőt azért nem szabad használni, mert tönkreteszi az egész eddigi munkánkat: elfolyósítja a krémet.

A másik evőkanálnyi Amarettot a kávéhoz öntöm, amiben a babapiskótákat fogom áztatni.

Összeállítása. Egy jénaiban vagy bármilyen üveg/kerámia tálban elkezem rétegezni ezen sorrend szerint: edény alját meghintem kakaóporral, erre kerülnek a kávéba áztatott babapiskóták, majd a krém. Éskezdődik előlről: kakaópor - áztatott babapiskóta - krém - kakaópor - áztatott babapiskóta - krém és végül kakaópor. Ez összesen három réteg. Én ennyit szoktam csinálni, mert ennyi fér a szögletes jénaiba (14x25 cm), vagy a kerek kerámia sütőtálba (19,5 cm átmérőjű).

Érdemes mindig egy nappal hamarabb elkészíteni, és fogyasztásig hűteni. "Másnaposan" sokkal finomabb, mint frissen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kép nem a legszebb, de a rétegeket jól mutatja.

Szólj hozzá!

Címkék: tiramisu fekete erdő torta

A bejegyzés trackback címe:

https://botanicroad.blog.hu/api/trackback/id/tr562871073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása